Video

Thursday 11 August 2011

Cerita Sedih Dari Mangsa Kes Pecah Rumah.....Sila Ambil Iktibar!


pecah rumah

Petikan dari blog http://mirocornerz.blogspot.com . Thanks!

Assalamualaikum…ha, geng…lu apa crita…ari ni gua ada crita..critanya agak buleh hangin satu badan…marah, bengang, sedih..perasaan ku bercampur baur…Hari ini aku ada tragedi yg xdiingini berlaku..critanya seperti yg tertera di bahagian tajuk tu…Rumahku Di Pecah Masuk..

Pada hal, pencuri tu xpecah apa2 pun…aku pun xtau ar…geram gila ar lahanat2 tu...tapi aku xleh salahkan seratus peratus kpd pencuri sebabnya kecuaian aku dan housemate aku gak…kunci pintu umah ala kadar jer…Barang yg ilang suma barang housemate aku 2 org tu.

Kira2 nya kejadian berlaku antara pukul 11 – 12 pagi tadi lah…suma pakat dop tido mati..xsedarkan diri suma…hari cuti kan…membuta lelebih ar..tp aku solat Jumaat xponteng..ahaks…Jumlah kerugian boleh dianggarkan 2 ribu gak ar…huh, byk tu. Pencuri tu menyelinap masuk dan telah mencuri..ye ar dah nama pencuri mestilah mencuri xkan nak membasuh pulak kan..haiyaa…2 bijik handphone dan satu dompet berserta cash bernilai RM250++…

Selepas solat Jumaat, mangsa yakni housemate aku pergi report polis dan dalam pukul 6 ptg camtu, 2 org polis datang interbiu  kami bertiga sambil snap2 pic lokasi kejadian..Aku x menjadi mangsa sebab aku tido dlm bilik tp pintu bilik aku ternganga luas…Nasib baik ar laptop 3  bijik kat ruang tamu (termasuk aku punya ar) tu si celaka tu xsebat gak…klu ilang gak mmg aku menangis xberlagu la…SIAL PENCURI..


Untuk pengetahuan umum, sepanjang aku dop umah sewa kawasan Sg Rasau Shah Alam ni, dah 3 kali kejadian pencuri masuk umah (termasuk hari ni la). Tp 2 kejadian awal tu kat umah lama yg berada di blok lain. Syukur Alhamdulillah, barang2 aku belum jadi mangsa lagi…Semuanya kes kunci pintu umah ala kadar jer…Pintu jeriji besi ada tp xnak kunci…Kes lebih kurang, tido di ruang tamu. Yang second tu, aku xda kat umah..bercuti balik kg…

Kesian kat memember aku, sorang ilang HP yg dibeli bulan 7 thn lepas, harga 1 ribu lebih..sorang lagi HP harga 400 dgn dompet yg ada cash money RM250 ++…Aku suspek budak2 celaka area taman ni jer…sbb mangsa cuba telefon HP dia, ada org angkat tp suara halus2 cam perempuan pun ada, cam bebudak pun ada…

So, kami berdoa je la kat Tuhan…benda dah jadik dan susah pak polisi nak selesaikan kes camni…xda bukti..xda jejak apa2…nak wat camna..benda berlaku dek kesilapan sendiri..pencuri buat kerja dia jer..ahaks..ayat macam bela si lahanat pencurik plak dah…CELAKA PENCURI..Sekian, Terima Kasih..Kita kembali ke Sri Pentas..

Moral of the story – Kuncilah pintu rumah anda sebaik mungkin. Pencuri ada di mana2..

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More