Video

Thursday 11 August 2011

Gambar Grill Senang Kena Kopak Oleh Penjenayah Pecah Rumah

Gambar Grill Senang Kena Kopak Oleh Penjenayah Pecah Rumah


KUALA LUMPUR, 16 Jan – Menurut Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Hussin Ismail, tiada kes pecah masuk dilaporkan berlakudi kediaman penghuni yang mengisi borang khas pada musim perayaan dalam tempoh 10 tahun lepas.

“Excellent. Rondaan di semua rumah yang terlibat dalam program ini mendapati tiada sebarang jenayah dilaporkan berlaku walaupun di lokasi tumpuan jenayah,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Kempen Balik Kampung Rumah Selamat ke-10 di sini hari ini.



Katanya, rondaan yang dilakukan sekerap mungkin oleh anggota dan pegawai polis sepanjang tempoh 10 tahun lepas turut mendapati rumah terbabit ditinggalkan dalam keadaan baik dan mempunyai alat tambahan keselamatan.

“Rondaan dilakukan pada waktu siang dengan cara berjalan kaki, menaiki motosikal atau MPV, dan jika berjalan kaki lebih memudahkan kerana pantauan yang teliti di dalam sesebuah rumah jelas dilihat,” katanya.
Selain keprihatinan jiran tetangga, balai polis bergerak juga diwujudkan sebagai pusat operasi di kawasan-kawasan panas, katanya.

“Kerjasama dari jiran turut membantu kejayaan program ini dan diharapkan pada cuti perayaan akan datang, pencapaian ini dapat diteruskan dan dikekalkan,” katanya.

1 comments:

Info yang sangat berguna! Terima kasih atas perkongsian. :)

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More